Részleges tudatosodás
2020. május 08. írta: OmynoAkadémia

Részleges tudatosodás

- Vagy tudat-szakadás?!...

A történet nagyon egyszerű, és nem lepődnék meg, ha nagyon sokaknak ismerős is lenne.
Akárhány évesen, valamilyen okból, amit válságnak vagy kudarcnak élünk meg, elkezdünk felébredni. Kinyílik a csipánk, és elkezdenek beszivárgoni az olyan nyugtalanító kérdések, hogy jó-e nekem, amiben vagyok? Boldog az életem? Szeretem még azt, aki mellett felébredek? Megvalósítottam a terveimet, álmaimat? Jó szakember vagyok? Mit akarok igazán? Ki vagyok én?...

lights-2551274_1280.jpg

Több cikk szólt már arról az útkeresésről, amin ekkor elindulunk - ha már eléggé szenvedünk attól, amiben létezünk. Az önismeret felé, az ismeretlen felé, bele a dzsungel közepébe, ahol nem hogy támogatást nem kapunk eleinte, de még arcunkba vágnak a tüskés bokrok ágai, lián tekeredik a bokánkra, ami felránt a magasba, hogy ott lógjunk fejjel lefelé, mígcsak el nem ájulunk. Na jó, most teátrálisan fogalmaztam, de imádom a küzdelmes és tragikus metaforákat.

Szóval a lényeg, hogy egy idő után azért (talán) rátalálunk arra az ösvényre, ami számunkra működik. Legtöbben több módszer mentén indulunk el, több dolgot kipróbálunk, némelyikkel ideig-óráig sikereket érünk el, vagy nem, és akkor mást keresünk. Ez a szakasz is el tud tartani akármeddig, az egyéni fejlődésre nincs se recept, se forgatókönyv. De pár év kínlódás után azért jobbára már a felébredés talaján lépkedünk, felismerésekben van részünk, fájdalomban, apró sikerekben, jó esetben egyre nagyobb alázattal fordulunk önmagunk, mások, és az univerzális világ folyása felé.

girl-2626753_1280.jpg

Van egy olyan szakasz, amikor egyre több pillanatban tudatosodik, hogy tudatosodunk. Jóleső az érzés, amikor észreveszed magadon, hogy másképp reagálsz a dolgokra, emberekre, békésebben, kiegyensúlyozottabban tekintesz az életedre és a mindennapi szituációkra. Azt hiszem ez az a pont, amikor nagyon fontos, hogy elégedettség legyen belül, és már ne az lebegjen a szemünk előtt mennyi van még hátra az útból, hiszen ez a kaland sosem fog a végére érni. És a lényeg abban van, hogy már ne is akarjunk valahová eljutni, csak örömmel létezzünk ott, ahol éppen vagyunk.

Középpont, béke, elfogadó szeretet, buddha-mosoly, királyság minden. Aztán puff! Beránt egy rossz hír, egy bántó mondat, egy gyerek-hiszti, egy átmeneti kudarc a munkában, magánéletben, önmagunkban. És felmerül a kérdés: most akkor visszakerültem a startvonalra? Sutba dobhatom az eddig megszerzett egyensúlyt? Vagy ez is csak hamis képzet, és illúzió, hogy eljutottam bárhová is önmagamban?

the-road-to-the-sea-2392024_1280.jpg

Jönnek a gondolatok: másnak ez biztosan jobban megy; nem tanultam meg jól a leckét; ezzel még dolgom van; miért nem sikerült; jobban kell csinálnom; nem vagyok elég jó, és a többi. Ezen is párszor végig kell hason csúszva vergődni, mire rájövünk, hogy elég ebből. Igen, mindegyik gondolatban ott van egy csepp igazság, igen, tanulni kell folyamatosan, de nem baj semmi sem. Ember vagyok, nem tökéletes megvilágosodásra programozott robot. Talán csak megengedő vagyok magammal szemben, de úgy döntöttem: szabad botladozni, olykor gödörbe lépni, megtorpanni és pityeregni kicsit. Ettől nem radírozza ki senki a megszerzett béke pontjaimat. A lényeg, hogy ne tocsogjak az önsajnálat mocsarában, ne ostorozzam magam a botlásért, és ne akarjak megfelelni az irreális tökeletesség tévképzetének.

girl-4342912_1920.jpg

Csak legyek. Engedjem meg magamnak a pillanatnyi hangulatomat, legyen az bármilyen. Nem csak a boldogságnak és a békének van helye és ideje, hanem a megtorpanásnak, szomorúságnak, hibázásnak és a hosszú levegővételnek is. A hosszú kilélegzés utáni és belélegzés előtti kimerevített csendnek is.

Szücs Ildikó írása

(Fotók: Pixabay)

Ha tetszett, amit olvastál, nézz körül az oldalon, olvass, böngéssz, írj; nyomj egy kedvelést, és kövess minket itt, Facebookon vagy Instagramon. Most egy meditációs segédanyagot küldünk ajándékba azoknak, akik feliratkoznak. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://omynoakademia.blog.hu/api/trackback/id/tr9415645902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása